We kennen de processen van content management (het creëren, actualiseren en beheren van content) en van website ontwikkeling. Tussen deze twee processen bevindt zich in complexere omgevingen, waar de customer experience centraal staat, vaak een kloof.
Het gevolg van deze kloof is dat het eindresultaat vaak teleurstelt. De beheerders van de content (vaak zal dat de marketing afdeling zijn) en de content strategen hebben het gevoel dat niet het hoogste rendement uit hun content wordt behaald. De oorzaak is dan vaak een ontbrekende expert: de content engineer.
Content engineers begrijpen beter (beter dan de gemiddelde software ontwikkelaar of webbouwer) wat de doelstellingen van de marketingafdeling zijn en kent de beschikbare content collectie. Anderzijds is hij of zij in staat om de technische mogelijkheden te doorgronden van de systemen, waarmee de (meest Omni-channel opgezette) portalen en website zijn ingericht.
Een effectieve content engineer heeft een brede set vaardigheden en moet daarnaast een goede communicator zijn, omdat hij met personen van verschillende afdelingen contact onderhoudt.
Heeft u behoefte aan content engineering? Stel uzelf de vraag: haal ik het hoogst mogelijke rendement uit de beschikbare content?
Meer weten of van gedachten wisselen over dit onderwerp? Neem contact op met Johan Blok.