Ooit voerden producten als Tridion, Hippo, Smartsite, Green Valley en GX de Nederlandse CMS markt aan. Maar hoe doen deze producten van Nederlandse bodem het ten opzichte van anderen?
Een van de indicatoren om dit te bepalen is door te onderzoeken hoeveel specialisten voor ieder van deze producten wordt gezocht op vacature- en freelance sites. CM Pro deed dit. Vanzelfsprekend zijn onderstaande resultaten slechts een indicatie en is dit onderzoek een momentopname vanuit slechts een enkel perspectief.
CMS | Freelance | Vacature | Gemiddeld |
Wordpress | 37% | 50% | 43% |
Drupal | 17% | 18% | 17% |
Sitecore | 14% | 11% | 12% |
Umbraco | 10% | 4% | 7% |
Tridion | 7% | 2% | 5% |
Hippo | 5% | 4% | 4% |
Episerver | 6% | 2% | 4% |
Typo3 | 0% | 7% | 3% |
GX | 2% | 1% | 2% |
Green Valley | 1% | 1% | 1% |